Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Monday, August 31, 2009

Radhi OAG Akur Pada Permintaan Isteri




Sebulan selepas 'drama' perang mulutnya dengan isteri, Shazlin Shariff di perkarangan mahkamah syariah - sehingga terkeluar kata-kata biadap dan berakhir dengan Shazlin pergi menitiskan air mata - kata Radhi, perhubungan mereka semakin pulih walaupun masih agak renggang.
Ceritanya, dia sedang menunggu peluang untuk berjumpa dan berbincang dengan Shazlin tentang kes mereka. Sudahpun merangka satu draf 'settlement', diharapnya proses penceraian mereka dapat dilakukan dengan betul dan secara aman.

"Saya harap dia dapat bersabar sehingga selepas Ramadhan nanti untuk teruskan tuntutan cerainya. Sebenarnya dia ada minta untuk diceraikan bulan ini tapi inikan bulan baik, saya taknak kecoh-kecoh. Dan dia pun bersetuju.

"Harapan saya, selepas semua ini selesai, kita masih dapat menjadi kawan dan berfungsi sebagai ibu bapa. Apa yang penting adalah kebahagiaan anak kami."

Namun, jelas dari nadanya, Radhi sebaiknya ingin bersatu kembali dengan Shazlin yang sudah dikenali selama 12 tahun sebelum diijabkabulkan pada tahun 2005.

"Saya masih sayangkan perkahwinan kami. I hope it can still be fixed but we'll see," kongsi Radhi yang ditemui di rakaman 'Melodi Raya' Jumaat lalu di Sunway Lagoon Surf Beach. "Saya sudah cuba mempertahankannya (perkahwinan mereka) tapi …."

GUA masih ingat lagi di rakaman 'Melodi Raya' dua tahun lepas bertempat di Berjaya Times Square Hotel, Radhi telah hadir ke majlis bersama Shazlin dan jantung hati mereka, Mohd Rifdhi Muslim. Kebahagiaan hidup berumahtangga jelas terbayang di wajah pengasas kumpulan indie terawal negara, OAG ini.

Jauh berbeza bila dibandingkan dengan senarionya pada malam itu, dimana Radhi hanya bertemankan diri sendiri.

Tak mahu anak diabaikan
Mengenai penerimaan Rifdhi terhadap kemelut yang melanda ibu bapanya, dedah Radhi, walaupun tidak memahami apa yang berlaku tetapi dapat dirasai anak kecil berusia empat tahun itu bahawa ada yang tak kena.

"I hope he'll understand. Sebab itu saya perlu bermula dari sekarang, berada di sisinya dan menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang ayah. Ibu bapa saya bercerai ketika saya masih kecil lagi. Saya tahu apa yang bakal dilaluinya. Jadi penting untuk saya membimbingnya."

Walau apa pun masalah yang wujud di antara mereka berdua, Radhi amat berterima kasih pada Shazlin kerana memberi akses penuh padanya untuk berjumpa dengan Rifdhi pada bila-bila masa. Sejak bermulanya puasa, tidak ketinggalan peluang untuk berbuka bersama anaknya.

"Selepas bercerai nanti, saya harap kami (dia dan Shazlin) masih dapat berkumpul bersama, for our son's sake, menyambut Hari Raya dan mana-mana perayaan."

Ezzat bukan 'gentleman'
Ditanya tentang penafian Ezzat Mohd Tahir di Melodi baru-baru ini atas tuduhan mempunyai hubungan dengan Shazlin, jawab Radhi, "Sepatutnya dia datang berjumpa saya dulu untuk menceritakan hal ini dan bukannya media. Itu bukan perlakuan seorang 'gentleman'.

"Jika benar tiada apa-apa di antara mereka, jumpa dan beritahu saya. Atau mungkin dia tidak mahu berjumpa. Sebelum ini saya pernah cuba menelefon dan SMS-nya tapi tak berjawab. It's alright," ujarnya ringkas.

Bakal diriliskan 'pre-divorce album'
Pergolakan rumahtangganya tidak pernah dijadikan alasan untuk menghentikan aktiviti seninya yang sudah diperjuangkan selama 17 tahun. Terbaru, Radhi mengumumkan akan tampil dengan karya solo. Lima single akan diriliskan secara online sementara lima lagu lagi akan dipasarkan melalui album. Karya solonya nanti mengetengahkan material yang lebih peribadi dan emosional.

"Saya pun sudah berusia 32 tahun. Saya nak lari sikit dari konsep lama OAG untuk menampilkan sesuatu yang lebih 'personal'. It's my pre-divorce album,” katanya yang dalam proses merakam lagu.

"Yang mendorong saya meneruskan perjuangan selain anak saya adalah peminat. Sejak album terakhir pada 2006, mereka selalu tanya, 'Mengapa senyap saja? Bila nak keluar album baru?' Sebagai tanda terima kasih atas sokongan mereka, inilah buah tangan saya. Selepas material solo saya, OAG akan kembali beraksi semula."

-Gua.com.my


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha