Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Sunday, August 30, 2009

Bertarung untuk lagu 1Malaysia


NURFATIMAH dan Shila.

SHILA dan Nurfatimah hadir di San Fransisco Coffee di Kuala Lumpur dengan semangat bercerita tentang kemerdekaan dan lagu berciri 1Malaysia yang mereka sampaikan.

Walaupun lepak-lepak di kedai kopi francais antarabangsa tetapi mereka berdua tetap dengan jati diri sebagai anak Malaysia. Mendapati francais tersebut menjual produk koleksi berasaskan Malaysia membuatkan mereka berdua kagum dan turut mahu memilikinya.

Noh yang dijadualkan bersama mereka tidak dapat hadir kerana mengalami masalah kereta dipecahkan dan kehilangan pasport, justeru kami cuma berinteraksi menerusi telefon. Dalam keterujaan bercerita tentang kemerdekaan negara ini, masih ada lagi perkara ironi malang menimpa nasib artis kita.

Sekadar berkongsi cerita dan semangat, mereka bertiga berkongsi persamaaan.

Noh dan Shila menyanyikan lagu berjudul Kami Anak Malaysia hasil ciptaan Ashroff Shariff dan tulisan Eka Shariff. Nur Fatimah pula ialah penulis lirik untuk lagu Malaysia Satu nyanyian Faizal Tahir dan hasil ciptaan Audi Mok.

Sebanyak 10 buah lagu bertarung untuk menjadi lagu 1Malaysia. Juara pencipta lagu Lagu 1Malaysia Kita akan dipilih melalui undian umum dan lagu yang menjuarai pertandingan itu akan diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika sambutan Hari Kemerdekaan pada 31 Ogos ini.

“Saya inginkan ini menjadi satu lagu yang benar-benar menjelma daripada hati rakyat Malaysia, untuk rakyat Malaysia dan dipilih sendiri oleh rakyat,” ujar Najib.

- Kosmo


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha