Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Monday, July 27, 2009

Sinarfm Stesen Orang Matang.





Jangan diingatkan muzik retro tiada yang berminat. Buktinya, jumlah pendengar Sinar telah bertambah lebih 1.2 juta dalam tempoh 2008 hingga 2009, menjadikan jumlah pendengarnya seramai 3.82 juta.

Buat pengurus rancangan Rostam Said, kejayaan Sinar walaupun membanggakan namun dia tahu masih terdapat banyak ruang untuk memperbaiki pencapaian mereka.

“Sejak kecil saya diajar jangan lalai dibuai pujian. Kita kena berusaha untuk membuat yang terbaik. Fokus kita bukan sahaja pada mereka yang sudahpun pendengar setia Sinar tetapi orang yang belum lagi mendengar Sinar,” katanya yang memberitahu peningkatan dalam pendengar Sinar banyak disumbangkan oleh program Sinar Pagi.

Tambah Rostam, kebanyakkan orang salah anggap bahawa Sinar radio orang tua. Tetapi lebih tepat jika Sinar dikategorikan sebagai stesen orang matang.

“Pertama dalam strategi Sinar adalah untuk mengubah persepsi ramai tentang Sinar. Malah kaji selidik AC Nielsen menunjukkan bahawa Sinar mempunyai ramai pendengar dibawah 30-an. Budak-budak suka dengan lagu-lagu retro walaupun mereka tidak mengenalinya. Kita juga ada memainkan lagu-lagu baru tapi tidaklah sepantas orang lain.”

Konsert R&R Sinar Buat Peminat
Bagi anak-anak muda yang gemarkan muzik retro, Ogos ini Sinar telah mengumpul beberapa legenda muzik tempatan untuk beraksi di siri Konsert R&R Sinar. Konsert ini bakal berlangsung di Tapak Ekspo, Seberang Jaya, Pulau Pinang (1 Ogos) dan Dataran MBPJ, Petaling Jaya, Selangor (15 Ogos).

Barisan artis yang akan tampil di konsert di Pulau Pinang termasuk Othman Hamzah, Ruhil Amani, Hattan, Rusty Blade, Ramlah Ram, Datuk Khadijah Ibrahim, Ramli Sarip dan Wings. Sementara konsert di Dataran MBPJ pula, tempat Ramli Sarip akan diambil alih oleh Jatt dan May.

“Kita membawa artis yang mana orang ramai sudah lama tidak lihat beraksi di pentas. Kita cuba cari yang jarang dan susah tengok di konsert, dan seharusnya kena dengan genre retro dan rock,” kata Rostam.

Konsert tiga jam bermula 8.30 malam yang ditaja oleh KDK ini diadakan secara percuma. Pas VIP boleh didapati dengan menelefon penyampai bertugas apabila talian studio dibuka. Untuk memenangi dua pas VIP, pendengar haruslah menjadi pemanggil pertama dan menyanyikan lagu yang dipopularkan salah satu artis yang akan membuat persembahan di Konsert R&R Sinar.

Bagi Konsert R&R Sinar di Pulau Pinang, 100 pas VIP telah ditawarkan sejak 20 Julai lalu dan akan berakhir pada 31 Julai ini. Untuk konsert di Petaling Jaya pula, 100 pas VIP akan ditawarkan dari 3 hingga 14 Ogos.

Petikkan Gua.com.my


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha