Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Monday, August 17, 2009

Iqbal juara Pilih Kasih




Muhammad Iqbal Mazlan, 20 (Iqbal Mazlan) dinobatkan sebagai juara Pilih Kasih musim pertama, pada peringkat akhir program itu yang berlangsung di Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad, Seremban, di sini, semalam.

Iqbal, 20, yang memperoleh peratusan tertinggi iaitu 39.36 peratusadalah antara lima pelakon yang 'dicari' Rosyam Nor selama 10 minggu program realiti itu berlangsung.

Ia diikuti dengan empat peserta lain iaitu Reza Hasbi (36.27 peratus),Indera Hafiz (31.59 peratus), Nabila Dally (28.45 peratus) serta Wanina Zaki (26.67 peratus).

Lima finalis lain terdiri daripada Mohamad Redzuan Rosli, 19 (DiwanNawi), Farah Azleenda Abdul Aziz, 20 (Zulin Aziz); Rabiatul Balqis Rameshan, 21 (Rea Rameshan), Mohamad Redzuan Rosli, 19 (Diwan Nawi);dan Mohamad Ridzuan Hasbullah, 20 (Reza Hasbi).


Iqbal yang ditemui sejurus selepas itu berkata, dia sememangnya cukup terkejut dan tidak menyangka akan menjadi juara Pilih Kasih.

Lebih-lebih lagi katanya, dia menduduki tempat tercorot dalam undian khidmat pesanan ringkas (SMS) dengan hanya mendapat 0.36 peratus.



"Saya tidak pernah berfikir untuk melangkah sejauh ini apatah lagi menjuarai program realiti ini.
"Apa yang saya tahu, saya mesti membuat yang terbaik di pentas agar menonjolkan bakat lakonan saya," katanya pada sidang akhbar sejurus berakhirnya Pentas Akhir Pilih Kasih.

Sementara itu, Pelakon lelaki dan wanita terbaik Pilih Kasih ialah Sofian Bujang dan Wanina Zaki.

Masing-masing menerima trofi dan ditawarkan berlakon dalam dua buah drama bersiri arahan pelakon dan pengarah terkenal Erma Fatima.




HADIAH-HADIAH

Tempat pertama (Iqbal Mazlan): Wang tunai RM10,000, kereta Naza Suria sumbangan Oriva, trofi sumbangan Langkawi Crystal, pakej percutian ke Perth bernilai RM5,000 sumbangan Utusan Travel Holiday, cenderahati dari Alfo Lighting bernilai RM2,000 dan biasiswa pengajian di Aswara.

Tempat kedua (Reza Hasbi): Wang tunai RM10,000, kereta Naza Suria sumbangan Oriva, trofi sumbangan Langkawi Crystal, pakej percutian ke Perth bernilai RM5,000 sumbangan Utusan Travel Holiday, cenderahati dari Alfo Lighting bernilai RM2,000 dan biasiswa pengajian di Aswara.

Tempat ketiga (Indera Hafiz): Wang tunai RM3,000, trofi, pakej percutian ke Jakarta bernilai RM2,000 sumbangan Utusan Travel Holiday,cenderahati dari Alfo Lighting bernilai RM600 dan biasiswa pengajian di Aswara.

Tempat keempat (Nabila Dally): Trofi serta RM1,000.

Tempat kelima (Wanina Zaki) : Trofi serta RM1,000.



Lima peserta teratas tersebut akan ditawarkan kontrak berlakon selama setahun dalam drama dan filem 'Kekasih' terbitan Suhan Movies yang dimiliki oleh Rosyam Nor
source:mstar
foto:The Star(Darran Tan)

- Taniah buat semua pemenang Pilih Kasih, lepas ni bila dah jadi artis jangan lupa buat kontroversi ok. hahahaha...




-www.mygosip.com


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha