Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Tuesday, July 21, 2009

Terima kasih MU




BERBANDING aksi pertama ketika menentang Manchester United, Sabtu lalu entah mengapa permainan skuad kebangsaan malam tadi agak kucar-kacir membolehkan Red Devils dengan mudah meraih dua gol dalam tempoh dua minit.

Itulah hakikat terpaksa diterima jurulatih kebangsaan, K Rajagobal apabila anak buahnya gagal mengulangi aksi kemas ketika tewas tipis, 3-2 Sabtu lalu untuk kecewa 2-0 di tangan Federico Macheda dan Micheal Owen.

Mungkin faktor keletihan, seperti yang menjadi igauan selama ini menjadi kenyataan malam tadi apabila pemain kebangsaan dikerah keringat beraksi dalam dua perlawanan sepanjang tempoh tiga hari.

Menurut Rajagobal, dua gol yang dilepaskan Malaysia berpunca daripada pergerakan kurang kemas, berbanding persembahan lebih tersusun dua hari sebelumnya.


“United bermula dengan pemain baru dan kami melepaskan gol yang kurang kemas. Apa yang saya lihat, kelemahan di bahagian sayap kiri memberikan lawan banyak ruang.

“Kami tidak bermula seperti yang kami mahukan dengan pemain kelihatan kepenatan. Serangan balas kami kelihatan bahaya tetapi kurang naluri pembunuh,” katanya.

Malah menurutnya, strategi meletakkan pemain muda 19 tahun seperti Ahmad Shakir, G Gurusamy dan Mohd Muslim Ahmad pada separuh masa pertama belum menampakkan kesan sepenuhnya.

“Pemain muda kami boleh bermain dan mencipta peluang tetapi tiada ketenangan untuk menyudahkannya,” katanya yang bagaimanapun berpuas hati dengan tahap keyakinan mereka.

“Pasukan ini memerlukan masa lebih daripada 10 hari untuk bermain seperti mereka. Ryan Giggs dan pemain lain bermain bersama-sama untuk tempoh yang lama.

“Pemain kita sebaliknya mentah dan masih memerlukan dua tahun untuk menunjukkan peningkatan,” katanya.


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha