Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Sunday, July 19, 2009

Pelakon Kairel Khamis meninggal dunia





Penyanyi dan pelakon era 80-an, Khairuddin Khamis atau lebih dikenali sebagai Kairel Khamis, 53, menghembuskan nafas terakhir ketika dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), kira-kira jam 5.20 pagi, semalam.

Abang kepada penyanyi Azizul Khamis itu yang menghidap penyakit kencing manis dan darah tinggi meninggal dunia akibat sesak nafas.

Kairel yang tidak pernah berkahwin dan tinggal bersama anak angkatnya, Suhairil Sunari, 21, di Taman Melawati mengadu sesak nafas kira-kira jam 4.20 pagi selepas pulang dari bertemu seorang rakan di Sungai Buloh.

Jenazah Allahyarham Kairel dibawa ke rumah abangnya di Kampung Malaysia Tambahan dan disembahyangkan di Masjid Madrasah Nahdatuddiniah sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Salak Selatan, Sungai Besi selepas solat Jumaat.

Suhairil berkata, ketika menghantar bapanya ke Klinik Izham dia masih sedar dan boleh berjalan. Tetapi keadaannya kembali teruk dan pihak klinik menghantar arwah bapanya itu ke HKL untuk mendapatkan rawatan lanjut.

"Sebaik sampai di klinik, doktor memberikan oksigen kepada arwah tetapi keadaannya menjadi semakin teruk dan dia dihantar ke HKL pada jam 5.20 pagi dan meninggal dunia dalam perjalanan. Bagaimanapun saya hanya memaklumkan mengenai berita kematiannya kepada kaum keluarga dan rakan terdekat Allahyarham pada jam 6.15 pagi," katanya.

Jenazah Allahyarham Kairel dibawa ke rumah abangnya di Kampung Malaysia Tambahan dan disembahyangkan di Masjid Madrasah Nahdatuddiniah sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Salak Selatan, Sungai Besi selepas solat Jumaat.

Allahyarham Kairel yang menceburi dunia hiburan ketika pertengahan tahun 80-an pernah memiliki sebuah album dan lagunya yang popular adalah Pura-Pura Malu Tapi Mahu. Antara drama lakonannya ialah Laukku Cukup Masin dan Gosok yang dikeluarkan dalam bentuk VCD.

Anak kelima dari tujuh beradik itu juga baru saja muncul di dalam album kompilasi Anugerah tahun lalu yang membariskan 12 penyanyi seperti Salwa Abdul Rahman, Ayati Tasrip, Ani Maiyuni, Akma, Salima dan ramai lagi.

Allahyarham juga baru menyiapkan sebuah skrip berjudul Akhirnya Semua Gigit Jari yang bakal dibintangi Nassier Wahab, Salwa dan Siti Fairuz tetapi hasratnya untuk melihat drama itu diterbitkan tidak kesampaian.

Antara rakan artis yang hadir ialah Presiden Karyawan, Freddie Fernandez, Datuk Aziz Satar, Datuk A Rahman Hassan, Datuk M Daud Wahid, Salwa Abdul Rahman, Didie Alias, Liza Abdullah dan Ziela Jalil.

- BERITA HARIAN


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha