Anda Pelawat Ke

AMARAN : DILARANG MENCARUT
Sebarang Komen/Idea Sila Isi Borang Dibawah.

Thursday, July 09, 2009

Konsert X’travaganza Nostalgia - Semalam Di Malaysia


Festival Muzik KL 2009 diadakan pada 1-5 dan 10 Julai 2009. Pelbagai acara diadakan. Daripada muzik terkini sehinggalah muzik yang pernah popular suatu masa dahulu.

Antara pengisiannya ialah X'Travaganza Nostalgia `Semalam Di Malaysia' pada 10 Julai ini di Life Cetre, Jalan Sultan Ismail.

Antara penyanyi yang bakal muncul ialah Diana Nasution yang popular dengan lagu Benci Tapi Rindu dan Endang S. Taurina si pelantun lagu Apa Yang Kucari yang sangat popular pada tahun 1970-an dan 80-an. Diana ialah ibu kepada penyanyi Ello.

Ingat lagi dengan Ria Resty Fauzy yang popular dengan lagu Cintaku Sampai Ke Etiophia dan Cintaku Sedalam Lautan Atlantik? Ria juga akan terlibat dalam konsert nostalgia itu. Turut memeriahkan penyanyi dangdut Vivi Sumanti.

Penyanyi popular awal tahun 1970-an Ernie Djohan dan Tetty Kadi juga akan kembali ke Kuala Lumpur untuk mengadakan konsert setelah berpuluh tahun tidak mengadakan konsert di negara ini.Tommy J. Pisa yang popular dengan lagu Biarkan Aku Menangis dan Suratan juga akan muncul semula.

Lagu-lagu Indonesia sebenarnya sudah lama diterima oleh peminat negara ini. Tapi pada masa itu kehadiran mereka tidak mematikan penyanyi tempatan. Semasa mereka masuk, nama-nama artis Malaysia juga tetap gah kerana stesen radio pada masa itu tidak mengetepikan lagu tempatan walaupun banyak lagu merdu dari Indonesia yang dibawa masuk.

Selain penyanyi-penyanyi dari seberang, konsert itu turut menampilkan artis tempatan iaitu Zaleha Hamid, Halil Chik dan Azian Mazwan Safuan. Zaleha dan Halil sangat popular di Singapura pada tahun 1970-an sehingga ada yang beranggapan mereka sebagai penyanyi negara republik itu.

Ingin menonton? Tiket berharga RM40 dan RM50 dikenakan. Untuk keterangan lanjut boleh hubungi talian 03-21622570 (Rachel).

Festival Muzik KL 2009 dibawakan oleh jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara, Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dengan kerjasama 1 Malaysia KL Festival 2009, Istana Budaya dan Hard Rock Cafe.

Selain konsert itu, konsert lain yang diadakan ialah Konsert Lelaki Ini, Anuar Zain dan Orkestra Simfoni Kebangsaan di Istana Budaya pada 1 dan 2 Julai, Konsert Ahmad Nawab Goes To Life Centre pada 3 Julai di KL Live Hall. Konsert itu menampilkan Jamal Abdillah, Syafinaz, Man Kidal, Steve Thornton.

Dianjurkan juga Konsert Generasi Baru Meet Uncle Hussain di Hard Rock Cafe pada 5 Julai serta Konsert Ruhani pada 4 Julai di Istana Budaya.

Petikkan Manggaonline


0 comments:

Post a Comment



Blog Widget by LinkWithin
 

Nashfm Entertainment - Dunia Muzik Anda™ Copyright © 2009 - 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha